Senin, 01 Juli 2013

Stem Sel Apel? (Apple Stem Cell)

Di switzerland terdapat spesis pokok epal yang amat jarang ditemui dan digelar ‘Uttwiler Spatlauber’. Buah epal spesis ini boleh disimpan empat bulan dan tidak rosak tanpa menjejaskan kualitinya. Pohon epal ini begitu ajaib kerana ia mampu dengan sendirinya memulihkan kecederaan pada kulit, dahan dan buahnya secara semula jadi. Beberapa tahun lepas, sebuah syarikat penyelidikan bio-kimia dari Switzerland, (PhytoCellTM). Teknologi DWI STEMCELL + OZON dapat mengaktifkan sel-sel tumbuhan dan berjaya menghasilkan Sel Stem epal. 


Ujian Klinikal menunjukkan bahawa penggunaan 1 % Sel Stem Epal akan dapat meransang tubuh untuk menghasilkan 80% sel stem. Manakala ujian yang sama juga menunjukkan Sel Stem dapat memperlahankan proses penuaan. Penggunaan krim pelembab, pencerahan dan menegang yang mengandungi Sel Stem Epal selama tempoh dua minggu, kedutan dan garis-garis balus pada bahagian mata dapat dikurangkan sehingga 8%. Setelah empat minggu, kedutan dan garis-garis halus pada bahagian mata dapat dikurangkan sehingga 15 %. Selain itu rambut akan tumbuh semua 18 hari kemudian pada liang-liang rambut yang dilumur Sel Stem Epal.

Sel Stem Epal telah terbukti: 
1. Dapat meransang tubuh bagi menghasilkan sel stem. 
2. Melindungi sel stem dari sinaran UV. 
3. Memiliki kuasa pemulihan dan timbal balik yang memberansangkan.

Kenapa Menggunakan Sel Stem? 
1. Ia adalah sejenis sel yang mampu melakukan penambah nilai, pemulihan dan kuasa pencerahan untuk menghasilkan sel-sel turun temurun.
2. Sel stem embrio dan sel stem tumbuhan mempunyai keupayaan pencerahan yang menakjubkan.
3. Sel Stem dewasa (sum-sum tulang, darah cord) mempunyai kuasa pencerahan yang berbilang fungsi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar